Codi Ètic
Mitjançant el Codi ètic institucional de la Clínica Girona, aprovat pel Consell d’Administració, la Clínica Girona manifesta el seu compromís a respectar les normatives ètiques en totes i cada una des les seves actuacions tot basant-se en els principis de respecte a la dignitat, la confiança, la integritat i l’honestedat.
La Clínica Girona tant en les seves actuacions com en la seva política es compromet a:
- Assegurar que totes les accions personals i professionals que es duen a terme estan orientades a la promoció de la salut, la prevenció i pal·liació de la malaltia.
- Vetllar per una actuació personal i professional del màxim grau d’exigència ètica en relació amb els pacients i familiars, i en relació amb la resta de professionals del centre.
- Atendre la malaltia des d’un punt de vista holístic entenent que aquesta afecta a les dimensions, física, psíquica, social i espiritual, garantint els màxims nivells de rapidesa i resposta.
- Garantir que totes les actuacions dels professionals es duen a terme basant-se amb el respecte a la vida, a la dignitat i a l’autonomia humana.
- Prestar una atenció de qualitat i sense discriminació -dels clients- per raons ètniques, culturals, de gènere, condicions socioeconòmiques o de creences.
- Garantir una actuació institucional basada amb l’ètica que vetlli per la protecció dels clients enfront la publicitat, i la comercialització. Així mateix, garantirà la no maleficència davant les pràctiques competitives i els procediments econòmics i financers.
- Vetllar per una distribució justa i racional dels recursos.
- Garantir la continuïtat assistencial dles clients.
La Clínica Girona es compromet amb els seus clients a:
- Garantir el respecte a la dignitat humana, la intimitat del pacient i la seva família; per part de tot el personal de Clínica Girona en les seves actuacions.
- Garantir el dret del pacient o dels seus familiars, en els casos legalment establerts, a participar en la presa de decisions que afectin a la seva salut.
- Garantir la confidencialitat de dades personals i assistencials dels pacients, exceptuant aquells casos legalment establerts.
- Facilitar al pacient o la seva família, en els casos legalment establerts, la informació de sobre la malaltia de forma comprensible, continuada i suficient a fi de permetre prendre la millor decisió.
- Proporcionar la informació sobre els riscos associats a qualsevol procediment diagnòstic o terapèutic i garantir que el pacient dóna el seu consentiment informat de forma lliure i voluntària davant aquests procediments.
- Treballar per garantir la informació i acompliment de la carta de drets i deures del pacient, reconeguts universalment.
- Garantir el respecte als documents de voluntats anticipades que el pacient hagi expressat en la forma legalment establerta tot afavorint la conciliació entre aquestes voluntats, el codi ètic i l’actuació dels professionals del centre.
- Vetllar per donar als seus clients la millor atenció possible, amb la major qualitat humana, científica, tècnica, tot evitant procediments i actuacions innecessàries.
Els treballadors/es i professionals de Clínica Girona es comprometen a:
- Mantenir-se formats constantment per garantir una actuació professional competent i de qualitat.
- Assumir i desenvolupar les funcions que els corresponen per a cada lloc de treball amb responsabilitat i honestedat.
- Mantenir un ambient de treball segur, net disciplinat i digne que propiciï el correcte desenvolupament del pla estratègic i dels objectius institucionals en tot moment.
- Vetllar per una correcta utilització dels instruments i materials del centre.
- Vetllar i acomplir les mesures de prevenció de riscos laborals i personals necessàries per garantir un treball segur i responsable.
- Vetllar per mantenir i millorar el prestigi de la Institució i contribuir en tot el possible a elevar la qualitat dels serveis que s’hi ofereixen.
- Fomentar l’ensenyament i educació per la salut.
Pel que fa a l’àmbit laboral, Clínica Girona, es compromet respecte als seus treballadors/es i professionals a:
- Fomentar el treball en equip, el respecte,la cooperació i la confiança per garantir una atenció contínua,coordinada i responsable.
- Crear un ambient de treball segur, net disciplinat i digne que propiciï el correcte desenvolupament del pla estratègic i dels objectius institucionals en tot moment.
- Vetllar per minimitzar qualsevol tipus de risc laboral i proporcionar el nivell de seguretat i protecció a tots els treballadors/es i professionals en un entorn lliure d’amenaces i abusos.
- Seleccionar als treballadors/es amb criteris d’objectivitat, igualtat i no discriminació.
- Garantir la igualtat d’oportunitats de treball i promoció dins la institució a tots/es els/les treballadors/es.
- Facilitar la formació continuada.
- Disposar dels recursos humans, tècnics,que permetin desenvolupar millor la seva activitat.
Respecte a aquest codi ètic la Clínica Girona es compromet a:
- Mantenir el codi ètic actualitzat tot respectant la normativa legal establerta i garantint en tot moment els principis de bona fe, justícia i respecte a la dignitat i autonomia.
- Difondre el codi ètic i vetllar per un acompliment màxim d’aquest codi ètic en tota actuació, ja sigui assistencial, de gestió o promoció del centre.